Wednesday, March 4, 2009

Tentang dihormati lawan dan kawan

Membaca blog SAKMONGKOL AK47 KJ: Disegani lawan dan kawan tadi saya teringat dan mahu berkongsi pengalaman dengan semua. Dalam tahun 2005 saya telah menginterviu Tan Sri Abdullah Ahmad (bekas MP Kok Lanas dan Timbalan Menteri semasa Pentadbiran Tun Razak) dan ketika itu beliau dengan Tun Mahathir sering memberi ceramah dan syarahan yang antaranya banyak mengkritik Pak Lah dan dasar-dasarnya. Pun begitu saya amat terkejut bila beliau memberi pujian yang terbuka dan jujur tentang Khairy . Kata Tan Sri Abdullah' KJ adalah seorang pemimpin muda Melayu yang brilliant. Susah nak cari orang Melayu yang cerdik macam tu. Dia ada potensi yang besar dan the making of a good great politician. Dia orang muda dan bagi lah dia peluang untuk naik. Kalau sikit-sikit buat salah tu biasalah. Mana nak cari orang tak buat salah?'
Saya setuju dengan SAKMONGKOL bahawa KJ disegani lawan dan kawan. Dan terima kasih kepada komen jujur Tan Sri Abdullah yang dah lama saya tak jumpa.
Dt. Dr. Latiff Bakar Ketua 2 Gapena memanggil KJ 'budak cerdik'! Utusan Malaysia hari ini menyatakan Khairy paling banyak menjadi korban persepsi negatif. Saya amat setuju dengan tulisan Sdr.Zulkifli dan mendoakan semua orang 'civil' ketika berkempen dan berilah peluang kepada orang yang berwibawa, dengan mentaliti dan intelek yang cukup baik dan tinggi. Kerana ini adalah suntikan kesegaran yang amat diperlukan dalam UMNO terutama Pemuda UMNO. Cukuplah dengan segala momok yang dilemparkan kepada Khairy selama ini dan berilah beliau peluang yang adil.

0 comments: