Saturday, October 11, 2008

Perkasihan Ini

Percintaan atau perkasihan apakah namanya ini?
kerna kita tak pernah berkesempatan bertemu
dan terlalu singkat masa yang terhampar
untuk kau renung tasik mata ku
untuk ku rasakan denyut kasih mu
walau di alam lain
dapat ku rasa kasih mu yang melimpah
dan pasti kau ketahui
segala yang ku lalukan adalah untuk mu
ah! kesetiaan ini adakalanya membuatkan aku kacau
dan pasti sukar dimengertikan oleh orang banyak
melainkan mereka yang melaluinya

lelaki ku
ketahuilah engkau
aku pernah melalui semua itu
cuma aku lebih berani melangkah keluar
dari lingkaran kasih yang kejam itu
dan ianya dapat ku lakukan dengan langkah paling berani
berbekal ketaqwaan dan kepasrahan
dan Dia mengizinkannya
kerna aku keluar dari kota kesyirikan
sedang aku cukup tahu
itulah juga yang kau dambakan selama ini

0 comments: