Sunday, July 15, 2012

Ramli Sarip di IKIM

Semalam bertempat di Institut Kefahaman Islam Malaysia selesai saja konsert Alunan Kalbu, saya dan beberapa orang petugas media berkesempatan menemu-bual ikon rock Malaysia Ramli Sarip. Entah berapa kali saya menitiskan air mata bila mendengar lagu beliau "Kau Yang Satu' semalam saya akui terus terang kepada penyanyi hebat ini tentang impak lagu-lagunya kepada saya. Abang Ramli tersenyum dan mengatakan bahawa apa yang dilakukan dalam lagu-lagunya adalah sesuatu yang sangat dekat  dan natural dengan dirinya dan orang banyak. Seterusnya beliau bercakap tentang album 'Sadaqa'nya yang terbaru. Saya mencadangkan selepas ini beliau membuat album lagu-lagu bertemakan kerohanian dalam Bahasa Inggeris untuk mencapai ke tahap yang lebih tinggi. Beliau bersetuju dengan cadangan saya dan mengatakan memang sudah sampai masanya beliau berbuat begitu.

Abang Ramli, terima kasih dan saya tunggu kelahiran album dalam Bahasa Inggeris kerana saya yakin, anda dapat melakukannya dan pasti ia akan diterima oleh ramai orang. Dunia perlu tahu tentang kehebatan  'Joe Cocker' Malaysia ini!  

0 comments: