Friday, August 7, 2009

Konsert Jamal Abdillah

Bersama hampir 1000 orang penonton dan petugas media saya menonton konsert Jamal Abdillah pada malam raptai 5 hb.Ogos lalu. Setelah habis konsert saya duduk dengan beberapa orang wartawan dari Berita Harian Singapura dan Editor Karangkraf yang semuanya menyatakan Jamal Abdillah masih lagi Raja Pop Malaysia yang tidak ada tandingannya. Saya setuju dengan pendapat tersebut cuma saya juga kagum dengan semangat juang Jamal dalam kehidupan peribadinya. Paling penting kejujuran dan keterbukaan Jamal yang cukup berani mengakui kesilapan, bangun dan jatuh dan bangun semula dari lembah paling menyakitkan dalam kehidupan seseorang. Saya tabik dengan keberanian dan kegigihan beliau mengharungi hidup ini dan ia bukan sesuatu yang senang dilakukan oleh sesiapa juga dalam keadaan beliau.

Jamal, you are great! Dan seperti ramai orang yang berjaya dalam hidup mereka, ujian yang didatangkan Allah kepada kita juga selalunya hebat dan mungkin menakutkan orang lain. Tapi percayalah, anda mampu menanganinya. Allah tidak akan menguji seseorang dengan ujian yang dia tidak mampu menghadapinya. InsyaAllah.

0 comments: