Sunday, May 9, 2010

Selamat Hari Ibu

SELAMAT HARI IBU

Selamat Hari Ibu diucapkan kepada semua wanita yang menjadi ibu di dunia ini. Menjadi seorang ibu meletakkan seseorang dalam keadaan yang sangat istimewa walau apa pun yang berlaku dan tidak berlaku dalam hidup ini. Dan hanya bila kita telah kehilangan seorang ibu barulah kita mengetahui tentang hangatnya kasih seorang ibu. Alfatihah untuk Arwah ibu saya Hajah Bibi Salmah Mohd.Hashim semoga sentiasa damai di sana dan dicucuri rahmat ke atas rohnya. Mak I missed you a lot!

Pun begitu, pagi-pagi lagi saya telah menghantar SMS kepada ibu tiri saya Hj. Noriah. mengucapkan Selamat Hari Ibu kepadanya. Saya mungkin mengambil masa yang lama untuk ‘warming’ kepada beliau, tetapi saya cukup menghargai usahanya yang selalu menemani saya ke kubur ibu setiap kali saya menziarahinya. Mak cik, terima kasih!

Pun begitu hari ini saya cukup tersentuh kerana seorang sahabat Lola pagi-pagi lagi menceriakan saya dengan SMS dan doa beliau yang cukup syahdu saya kira dan berbunyi begini:

“Ya Allah, wanita yang membaca sms ini adalah seorang ibu yang cantik, kuat, tabah. Kau tingkatkanlah kehidupannya dengan rezeki yang berkat, Kau rahmatilah setiap langkahnya dalam mencari rezeki keluarganya , Kau bersihkanlah hatinya, Kau kuatkanlah imannya, Kau peliharakanlah dia dari fitnah. Amin Ya Rabbul Alamin…Selamat Menyambut Hari Ibu..

Zohara Gany Batusha, terima kasih atas ucapan seindah ini dan walau pun kita tersilap hari bulan tak dapat tonton Ramli Sarip di Dewan Filharmonik malami ni, we had good time. He he.

Dan ucapan lain yang paling menyentuh datang dari LJ anak sayaL:

To the person who made me who I am today, Thanks for never giving up on me, keeping my spirit n morale high, giving me encouragement to all the things that I attempt to do(tho I fail sometimes) with your endless patience ur tender loving care , ur strong drive of success n every single thing that you are one I’m proud to Call mummy. Happy mothers Day. Ans: Sayang, thank you for all the lovely thots! Alhamdullilah.

Dari JJ anak sulung Saya: Happy Mothers Day, Mummy.
J, thank you its short and sweet but lovely thots are lovely thots!

2 comments:

simply j@a said...

your owh so very welcome mummy. sorry for taking to heart so many times. much love -man-

simply j@a said...

http://jaahat.blogspot.com/2010/05/my-gurdian-angel-original-rhyme.html