Sunday, March 22, 2009

YBhg.Tun Dr. Mahathir kata jangan rasuah!

Saya menonton ucapan Mantan PM Tun Dr. Mahathir dalam Astro Awani semalam. Saya simpati, saya gembira dan saya rasa lega bila melihat Tun berkali-kali bercakap menentang rasuah. Alhamdullilah akhirnya Tun benar-benar mahu rasuah dibasmi di negara ini, kerana saya yakin semua orang letih memikirkan kenapa kes Tan Sri Eric Chia dan PERWAJA tidak diambil tindakan selama hampir 17 tahun? Dan tindakan menyaman beliau hanya dimulakan lepas 17 hari Pak Lah mengambil alih sebagai PM pada bulan September 2003!

Kata Prof Dr. Abdul Rahman Abd.Aziz dari Institut Pemikiran Tun Dr.Mahathir Mohamad Universiti Utara Malaysia dalam Kongres Kebudayaan Melayu II baru-baru ini, setelah beliau meletakkan jawatan, rakyat Malaysia perlu berperang dengan 'hantu' yang ditingglkan oleh Mantan PM ini. Saya amat simpati kepada beliau kerana di umur 85 tahun, Tun Dr. Mahathir perlu berperang dengan 'hantu' yang ditingglkannya sendiri. Doa saya Allah memberikan petunjuk taufik dan hidayat Nya kepada Tun Dr.Mahathir dan ahli keluarga beliau dan diberi kesejahteraan dunia dan akhirat. InsyaAllah.

0 comments: